dissabte, 10 de maig del 2008

Una reflexió: Teoria o pràctica?

Primerament m'agradaria dir que, des de l'inici del segon quadrimestre, he vist un cert canvi en la meva relació amb aquesta assignatura. Crec que he millorat perquè mica en mica he anat enganxant el fil de la matèria. Dic això, perquè al principi em costava més seguir la classe pràctica, mentre que ara, i sobretot amb els treballs i les exposicions, he comprès que és més interessant fer classes on hi hagi la participació activa dels alumnes, més que no pas les teòriques.
Amb les exposicions de les meves companyes he entès molt millor els continguts perquè ens han facilitat pàgines web, vídeos i exercicis amb els que hem pogut experimentar. Per tant, crec que és interessant aquesta manera de treballar, perquè permet d'una banda tenir la teoria i, de l'altra, practicar per tenir-ne una referència. A més, m'ha agradat la idea que haguem de buscar nosaltres la informació, els vídeos, i tots els recursos necessàris per a dirigir la classe.
Cal dir que amb a través dels diferents grups estem coneixent nous programes o recursos tecnològics que desconeixíem, i els quals ens poden ser molt útils com a mestres d'educació infantil. Per exemple, el Jclic és un programa que m'ha despertat molt l'interès i que n'estic segura que l'utilitzaré. També m'ha cridat especial l'atenció el CMAP TOOLS perquè em facilitarà molt la feina a l'hora de fer mapes concetuals.
Doncs bé, amb aquest escrit vull dir que he vist la importància de les Noves Tecnologies a l'educació, sobretot des que hem començat a conèixer aquest munt de possibilitats didàctiques.