diumenge, 18 de maig del 2008

Quines han estat les nostres exposicions?

Bé doncs el primer grup que va exposar va ser el Jclic (un programa lliure que ja havíem estudiat a classe), on ens presentaren la pàgina web sobre un Jlic penjat a la xarxa que tractava precisament del programa Jlic, que vam podem manipular amb total llibertat. Així doncs, a través de les activitats que vam fer i del munt de conceptes que hi havia vam conèixer no només la forma d'utilitzar-lo, sinó també les seves característiques principals. Seguidament ens ensenyaren un vídeo de l'escola Peramàs de Mataró, la qual treballar amb aquest programa. Era interessant veure com els nens responien al que se'ls preguntava perquè es veia que els agradava el que feien.
En una altra sessió vam aprendre a fer mapes conceptuals a través del Cmaptools, que és un programa lliure que ens permet fer mapes conceptuals, l'essència dels quals són els conectors. D'altra banda, també ens varen presentar el Mindmanager, que és un programa de pagament que serveix per fer esquemes.
Els projectes telemàtics varen ser una altra proposta de treball. Aquests són una proposta didàctica on es duen a terme diverses activitats juntament amb altres escoles per compartir coneixements i informació a través d'Internet. Concretament vam estar visualitzant un exemple de projecte telemàtic anomenat Bongoh.
Pel que fa als portals educatius, vam aprendre l'edu365 i la Xtex (Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya). Principalment a l'edu365 vaig aprendre que està adreçat per alumnes, pares, mares, professors i per als nivells educatius no universitaris. A més, cal disposar d'un codi d'usuari i d'una contrasenya per a fer-lo servir.
La Xtec principalment té 5 seccions: Escola Oberta, Formació permanent, Serveis educatius, webs de centres i estudis. Per conèixe-la millor les companyes ens proposaven temes, notícies o altres serveis que hi havien de trobar per nosaltres mateixes, cosa que vaig trobar molt interessant.
L'exposició de la pissarra digital també em va agradar molt perquè no sabia que tenia tantes oportunitats a nivell educatiu. Trobo molt interessant que els alumnes i professors puguin utilitzar-la per fer activitats, per exposar la lliçó, per aprendre conjuntament, per entrar més en contacte amb les noves tecnologies, per fer una educació de qualitat i innovadora.
Finalment la meva exposició va ser l'última, i consistia en les webquests i les caceres del tresor. Principalment es basen en fer cerques a través de la xarxa per resoldre les qüestions plantejades pel professor, a partir dels recursos web que ell mateix ofereix als alumnes. Ambues, però, tenen vàries diferències. Per exemple, la les seves estructures són diferents, la cacera és més utilitzada a infantil, la webquest és més dirigida i comporta més temps per realitzar-la entre d'altres.
Bé doncs aquestes han estat les exposicions que hem durant moltes classes, i crec que ha estat una manera molt productiva d'aprendre a través dels companys.